2007-10-12

olle & c:o


Av någon outgrundlig anledning valde vi detta märkliga namn på vår nystartade klubb (se tidigare inlägg). Vem är Olle? Och varför är han så speciell för oss alla? Jag tänker inte avslöja ett dugg faktiskt, man måste vara invigd för att få ta del av hemligheterna... Och vi vill gärna ha fler medlemmar i vår exklusiva klubb. Välkomna hit till biblioteket torsdagen den 25:e oktober kl 14.30 då Olle & c:o har en ny träff.

Vi kommer att prata om förbjuden kärlek och annat spännande, delvis utifrån böckerna Som jag vill vara (kolla recensioner här och här) och Syskonkärlek (recension här) av Katarina von Bredow och Nu heter jag Nirak av Peter Pohl. Peter Pohls bok har blivit flitigt debatterad i media på sista tiden, Ulla Lundqvist (recensent i Dagens Nyheter) skrev "Rejäl sörja. Peter Pohls 'Nu heter jag Nirak' är en gubbsjuk fantasi", medan Ying Toijer-Nilsson på Svenska Dagbladet menade att det var en "svårtolkad berättelse om en ond värld". Döm själva. Googla gärna och kolla vad andra tycker om boken. Och kommentera gärna på bloggen när ni läst den, det tänker jag göra :)

Hoppas ni kommer den 25:e!

// L

Inga kommentarer: