2007-10-17

mera bella


Att vara trummis utan band är inget vidare och hittar man inget trummislöst band - ja då får man väl helt enkelt starta ett eget!? Det är precis vad Bella gör i boken Bellas band och för er som läst den och undrat hur det gick med allt kring bandet och Isak kan jag ju tala om att uppföljaren nyss har kommit; Bellas drömmar. Kolla om de finns inne!

Författaren till böckerna om Bella (och en massa andra också för den delen) heter Tomas Dömstedt och jag tänkte att han skulle få presentera sig lite närmare för er:

Ålder: 40+ (Tyvärr alltför många +)
Bor: I Hackvad (Närkes pärla), men jobbar i Kumla!
Favoritgodis: Mörk choklad och seeegt.
Musik jag gärna lyssnar på: Thåström, Doktor Kosmos, Säkert! och Taste of Tomorrow (Samt de odödliga legendarerna Anders F Rönnblom och Kjell Höglund - fast det kan man förstås inte säga på en ungdomssajt...)
Därför skriver jag böcker: Kanske för att uttrycka sådant som jag inte lyckas uttrycka i det verkliga livet.
Hälsning till Kult i Kumlas läsare: Sörj inte över hösten, den går över. Och är en god anledning till att stänga in sig och läsa en bok - eller skriva en.

Ja tänk om man faktiskt skulle försöka sig på att skriva en bok själv..? Varför inte? Ni har ju fortfarande chansen att skicka in bidrag till Dig it, se det som träning inför skapandet av Den Stora Romanen :)

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: