2008-01-18

långtråkig och snuskig


Ja det var de omdömen som jag fick till en början av de flesta Olle & c:o-medlemmarna när vi pratade om boken Spelar roll som alla (nästan) hade läst. Efter att vi diskuterat boken lite mer kändes det som att den växte för de flesta av oss, men det var kul och intressant att vi inte var så rörande överens som vi ofta kan vara annars. Betygen på boken sträckte sig från 1 av 5 till 4 av 5 - läs den och kom med synpunkter du också!

Spelar roll var inte den enda boken som bedömdes, här kommer fler heta titlar att checka in:

* Allhelgonaoffret (Petter Lidbeck) 4/5 Finns den inne?
* Skämmerskans dotter (Lene Kaaberbøl) 4/5 Finns den inne?
* Det fattas en tärning (Johanna Thydell) 4,5/5 Finns den inne?
* Såld (Sally Grindley) 5/5 Finns den inne?
* Dyk i (Kate Cann) 5/5 Finns den inne?
* Johnny Delgado: Privatdetektiv (Kevin Brooks) 4,5/5 Finns den inne?

Boken Spelar roll ingår (som jag kanske redan sagt?) i ett gåvopaket på fyra böcker som alla 8:or i Kumla ska få. Först ut är åttorna på Skogstorp som kommer hit på onsdag, kul! Ni som läser detta och går i 8:an - prata gärna med era lärare om att boka in en tid för paketutdelning :)

Undrar vem som åker ut ikväll förresten? Jag har mina aningar...

Hoppas ni får en skön helg!

Bilden lånade jag här.

// L

Inga kommentarer: