2007-11-27

lejla rekommenderar


Dags för gästbloggaren Lejla att göra sin röst hörd igen...

"Först och främst, gästbloggaren håller massor med Linda om Winnerbäcks klockrenhet! Gästbloggaren har dessutom lyssnat sig hes på nya skivan också och tycker den är minst lika underbar som de tidigare. Rekommenderas!

Men nu var det en heeeelt annan sak jag ville tipsa om. Er gästbloggare är en pendlare och pendlare är duktiga läsare. Så långt är vi överens, va? Länge har jag tyckt att en bok är en bok, av papper och med tryckta bokstäver. Allt annat som kallades bok var trams, tyckte jag. Tills jag hörde 1) Mark Levengoods ljudbok "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" där han läser ett antal av sina krönikor och kåserier på det där typiska Levengood-sättet att man skrattar och ler hela tågresan igenom. Och 2) Jonas Hassen Khemiris "Ett öga rött", en bok om en femtonårig Sverigefödd arabisk killes sökande efter balans. Båda dessa böcker hade jag läst i tryckt form, men de kom mycket mer till sin rätt när de lästes upp för mig av duktiga uppläsare.

Numera tittar jag inte med misstanke på ljudböcker. Jag kikar gärna i bibliotekets ljudbokshylla dagligen och fyller min mp3-spelare med tåggodis. Och jag rekommenderar det starkt!"

// Lejla

Tack säger Linda! Och passar samtidigt på att berätta att bilden är lånad här.

Inga kommentarer: