2007-11-19

en prao säger hej då


Denna vecka har vi två nya praoelever; Fiston och John. Hoppas de är lika samarbetsvilliga som Julia :) Här kommer hennes tankar kring praoveckan på biblioteket.

Jag heter Julia Gustavsson och jag har praktiserat en vecka på kumla bibliotek. Det var roligare än vad jag hade trott, så jag är nöjd med min praovecka. Jag har fått gjort ganska mycket olika saker, till exempel så har jag fått lära mig hur man ställer upp alla böcker i hyllorna, så det har jag fått gjort en del. Det var väl inte det allra roligaste men det var ändå kul att lära sig det. Jag har fått åka i bokbussen och se hur det fungerar, då fick jag hjälpa till att låna ut böcker och även avregistrera böcker när någon skulle lämna tillbaka de. En dag så fick jag prova på att släktforska, jag fick lära mig hur det går till och så… det var jättekul!

All personal här jobbar med olika saker, det trodde jag inte riktigt… jag trodde att de gjorde ungefär samma saker men så är det inte. Så jag har fått lyssna på alla vad de jobbar med, de har förklarat saker som de gör, det var kul att få veta.
Jag har fått hjälpa till med lite allt möjligt, det har vart jättekul. Jag har lärt mig väldigt mycket så det är ju bra…jag kan rekommendera att praoa på biblioteket för det är roligare än vad man tror. Jag trodde inte att det skulle vara så intressant och kul som det var. Visst var det lite långtråkigt ibland men det är det ju på nästan alla arbetsplatser. Men jag har haft kul och jag är nöjd med min praovecka på Kumla bibliotek.

/ Julia Gustavsson 9 Blå skogstopsskolan. 16/11 - 07

Bilden lånad här.

Hoppas ni får en skön start på veckan!

// L

Inga kommentarer: