2007-11-26

daugava


Först måste jag erkänna att jag inte har lyssnat på Lars Winnerbäcks senaste skiva Daugava ännu, därför kan jag inte kommentera den alls. Det kan andra få göra. Däremot har jag mer eller mindre lyssnat sönder hans första skivor och njutit av bland andra Hugger i sten, En av alla dom, Tal av Hjärter dam och inte minst Balladen om konsekvenser. Den handlar om något så udda som vuxna Astrid Lindgren-figurer :) Låten finns på Rusningstrafik, en av de tidigaste skivorna, vilket märks inte minst på den politiska tonen. Pippi, Ronja och Rasmus i vuxen ålder - hur skulle samhället bemöta dem idag? Tror att Winnerbäck lyckats pricka in det riktigt bra.

Det blev visst en riktig utläggning, det enda jag egentligen tänkte skriva var att Winnerbäcks senaste skiva Daugava nu finns på biblioteket. Kom och låna! Kolla vilka som finns inne.

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: