2011-01-17

someone like you



Jag vet att jag är tjatig med Sarah Dessen, men vad kan man göra när hon är så bra? Eftersom jag råkande spilla ut en hel mugg latte över Someone like you (boken jag är fast i för tillfället) måste jag (morr) ha en läspaus tills sidorna torkat. Hade hunnit ungefär halvvägs in i boken och vill ju bara ha mer!

Halley och Scarlett har varit bästa vänner ända sedan Scarlett flyttade in i huset bredvid Halleys. Som i de flesta relationer har de sina olika roller - Halley är tystlåten och tillbakadragen medan Scarlett är mer utåtriktad och bättre på att ta för sig. Perfekt! De kan verkligen ta fram det bästa hos varandra. När Scarletts pojkvän plötsligt dör förändras allt. Plötsligt är det Halley som är den starka, den som Scarlett söker stöd hos. Saker och ting ställs än mer på sin spets när Scarlett får veta att hon är gravid.

Boken är inte översatt till svenska än, men finns att beställa på någon trevlig internetbokhandel :)

// L (som ska hem snart och testa om man kan blåsa sidorna torra med hårfön)



Inga kommentarer: