2010-02-11

äntligen nån som gillar fantasy


För det är liksom min akilleshäl (slå upp ordet!). David som gör sin prao här hos oss på biblioteket har många bra sidor, till exempel så gillar han Buffy :) Jag tänkte helt fräckt utnyttja hans fantasykompetens. Liten intervju med David kommer här:

Namn
: David Käck
Ålder: 14
Skola: Internationella Engelska skolan (Örebro)
Bästa ämne i skolan: Engelska
Gillar att göra på fritiden: Dator, KiT (konfirmationsgrupp), Equals three (höll på att garva ihjäl mig/Linda) Shane Dawson (kolla på youtube)
Tre bra böcker: Redwall,Spejarens Lärling (kanske inte många som gillar men bra för mindre fantasy fans:) och Sagan om Ringen
Varför fantasy? jag tycker det är kul med lite fantasi med olika världar och medeltida för annars brukar mest bli som tonårs skit som twilight(no offense...but seriously)
Något serietips? Kalle Anka....nej men allvarligt typ Marvel eller DC dom är bra.
Favoritmat: Tacos, jag brukar ta tortillabröd med köttfärs,gurka och salsa (jag blandar salsan med creme fraiche...då blir det rosa hihi..)
Favoritglass: det här låter tråkigt men jag äter bara vanilj...inge kola eller choklad bara vanilj...
Bäst med praon so far: sitta vid disken..man får sitta och inte kila runt som hare med rabies!!! ne men det är kul man skjuta med LAZZOOOORRRR!!!!

Bilden lånad här.

Hoppas du får roligt i fortsättningen David!

// L

Inga kommentarer: