2009-05-25

grattis Tomas!


Lite sent, men ändå... Förra veckan, närmare bestämt den 19 maj, avslöjades äntligen vilka författare som vann 2008 års bokjurypris. I ungdomsboksklassen vann ingen mindre än Tomas Dömstedt - GRATTIS!!! Boken är naturligtvis Bellas beslut och ni som vill veta lite mer om Tomas kan kolla en tidigare bloggintervju här.

Här kommer en tio-i-topp-lista på de populäraste böckerna från 2008:

1. Bellas beslut – Tomas Dömstedt
2. Hata Romeo – Rachael Wing
3. Innan jag dör – Jenny Downham
4. Liv & Lovisa – Emma Granholm
5. Brevvännen – Ally Kennen
6. Darkside – Tom Becker
7. Min typ brorsa – Johanna Lindbäck
8. Ljudet av ditt hjärta – Stephenie Meyer
9. Sprickan – Bali Rai
10. Livet på en kylskåpsdörr – Alice Kuipers

Måste erkänna att jag är något förvånad över att Bella & Edward-boken hamnade så långt ner i listan, för att inte tala om min stora favorit Min typ brorsa av Johanna Lindbäck. Konstateras kan i alla fall att listan innehåller 10 riktigt bra böcker som bara väntar på att bli lästa av just dig, perfekta kandidater till sommarens "Läs som en tok - få en bok" (info kommer inom kort)!

Bilden lånad här.

Vi hörs!

// L

Inga kommentarer: