2008-09-02

emelie tipsar


Hej alla bloggläsare! Idag har Linda bett mig att ge er ännu ett boktips, och eftersom hon ber så snällt så kan jag aldrig säga nej (: Boken som jag tänkte tipsa er om (och som jag hoppas att någon av er läser) är Tithe (Mörkrets tjänare på svenska) av Holly Black. Holly Black är mest känd för att hon har skrivit Spiderwick- böckerna och den första filmen baserad på dem släpptes nyligen. Jag har inte läst Spiderwick, men Tithe tycker jag är väldigt bra! Den handlar om sextonåriga Kaye som motvilligt följer med sin mammas rockband runt i landet tills den dag då de återvänder till staden där Kaye bodde när hon var liten. Då kommer hon återigen i kontakt med älvorna från sin barndom och dras in i deras värld. Det är en väldigt spännande och lite läskig bok, för de här älvorna är inte alls särskilt gulliga utan tvärtom väldigt mörka och blodtörstiga. Gå och låna den nu!/Emelie

Kolla om den finns inne!

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: