2008-03-12

neil gaiman

Take it away, Emelie:

"Hej på er igen, Linda har bett mig skriva ett gästinlägg till i bloggen och det gör jag så gärna. Speciellt eftersom jag den senaste tiden har läst ovanligt många bra böcker som jag kan tipsa om. Jag har nyligen upptäckt författaren Neil Gaiman, som just nu mest är aktuell för att hans bok Stardust har blivit filmatiserad (han var även involverad i Beowulf-filmen). Gaimans böcker brukar beskrivas som fantasy, och det är antagligen därför jag inte har läst något av honom förens nu då jag aldrig har varit särskilt förtjust i fantasy. Men hans böcker är väldigt bra, och nu ångrar jag att jag inte gav honom en chans tidigare! De flesta av hans böcker kan beskrivas som sagor för vuxna, men både läskiga och humoristiska inslag. De tre av hans böcker som jag tycker mest om (och som också är de som är mest lika sagor) är Neverwhere, Coraline och Stardust. Jag rekommenderar verkligen alla att läsa en Gaiman-bok!"
// Emelie

Kolla vilka Gaiman-böcker vi har på biblioteket!

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: