2008-11-11

jiijo praoar


Under två veckor har vi på biblioteket det stora nöjet att få umgås med en ny prao; Jiijo. Hon är 16 år och går i klass 9 A på Kumlaby skola . Jag tänkte ställa lite frågor till henne...

Intressen: Läsa, göra läxor, träffa kompisar och prata, fotboll mm.
Min bästa mat: Glass, speciellt chokladglass
Syskon: Amal (14 år), Hassan (10 år), Mohammed (9 år) och Hussein (13 år)
Favoritdjur: Katt
Jag lyssnar helst på: Hip hop, blandat
Favoritfärg: Vit, svart, röd, blå och brun
Bra på TV: Läskiga serier med spöken
Det här är jag bra på: Springa, jaga, träna och basket
Det här skulle jag vilja bli bättre på: Sjunga
Det här vill jag bli när jag blir stor :) Lärare
Ett boktips till sist: Emanuel - hat & kärlek av Sören Olsson & Anders Jacobsson

Välkommen hit Jiijo, hoppas du får två roliga veckor! (Jiijo hälsar att hon tycker att praon är bra så här långt :)

Bilden är lånad här.

// L

Inga kommentarer: