2008-10-23

jag såg honom först


Så heter den första boken i serien "Hemligheter och pinsamheter" av Eva Susso. Serien kommer att omfatta tre böcker där vänskapen mellan tre tjejer i 7:an står i fokus och varje tjej får liksom en egen bok där just hennes version gäller.

Jag läste precis den första som alltså heter Jag såg honom först och här är det Diana som kommer till tals. Så här presenterar hon sig själv : "Tja! Det är jag som är Diana och går i sjuan. Mina bästisar och jag gillar att fika och snacka killar. Allt var lugnt mellan oss tills Edgar Flemming började i vårat plugg. Det var jag som såg honom först! Men Maja och Anisa kärade också ner sig. Typiskt. Vem av oss skulle få första kyssen?"

Jag sträckläste boken och kände mig som 13 igen, författaren har verkligen lyckats fånga den rätta känslan. Nu ser jag fram emot att få Majas och Anisas (Nisses) berättelser; Vem bryr sig! (januari 2009) och Bara vänner, typ! (juni 2009).

Kolla om boken finns inne!

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: