2008-08-14

regnboktips


Började nyss läsa Johanna Lindbäcks bok Min typ brorsa och eftersom jag fastnade direkt måste jag ju bara tipsa er andra om den. Lovar att den är utläst och klar imorgon om någon blir sugen :) Eftersom jag bara läst 40 sidor kommer ingen utförlig recension, men ett första instryck iallafall.

Boken handlar om Nina som helt utan förvarning får veta att hon måste följa med sin mamma till Luleå där de ska fira nyår hos mammans nya internetkärlek. Inte precis vad Nina hade sett framför sig. Hon hade ju redan bästa nyårsplanerna och kanske något på gång med Fred... Väl i Luleå får hon träffa internet-Tomas båda söner; Wille och Daniel. En av dem känns mer än ok, men Nina vägrar envist att låta mamma vinna så lätt, nej hon ska straffas på alla möjliga sätt. Nina blir till exempel hux flux vegetarian och vägrar äta Tomas mat. Hon svarar spydigt på allt mamma säger och vägrar att krama henne tillbaka. I första kapitlet hånglar Nina med en av brorsorna, vem vet man inte. Resten av boken förklarar hur något så otippat kunade hända. Jag kan inte sluta läsa...

Kolla om den finns inne.

Av Johanna Lindbäck (som är en av skribenterna på favoritsidan Bokhora) har vi även boken En liten chock.

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: