2008-08-11

back in business


Det blev en oväntat lång ledighet för min del, men nu är jag tillbaka vilket innebär att bloggen äntligen lever igen :) Hoppas ni alla har haft och har en bra sommar! Själv ser jag faktiskt fram emot hösten då det alltid dyker upp en massa nytt när det gäller böcker, filmer och musik. För egen del har jag ÄNTLIGEN läst Marisha Pessls bok Fördjupade studier i Katastroffysik (som jag tjatat om här till exempel...) och jag blev inte besviken. Svårt att beskriva den på ett bra sätt, men många recensenter har jämfört den med både I en klass för sig (Curtis Sittenfeld) och Den hemliga historien (Donna Tartt), grymt bra böcker båda två. High school-miljö, massor av referenser till andra litterära verk och filmer, konspirationer, mystisk död, kärlek, hemligheter - you name it!

Idag kom det ett trevligt mailtips till Kult i Kumla - loppis i helgen:

"Loppisen hålls på söndag kl.10-16 i Gränby utanför Sannahed. Det kommer att sitta skyltar vid affären i Sannahed och från infarten vid väg 51/52. Redan nu sitter det en stor skylt på logväggen där man ska svänga in. Alla som vill sälja är välkomna att ringa mig för anmälan och ett bord kostar 100 kr. Vi kommer även att ha enklare servering under dagen för alla kaffesugna. Loppisen hålls under tak så vi är inte väderberoende. Vid frågor går det bra att kontakta mig, Ann-Sofie Boström: 019-57 40 19 eller 070-38 09 633."

Låter som en perfekt söndagsaktivitet tycker jag!

Bilden lånad här.

// L

2 kommentarer:

Anonym sa...

yey, linda är tillbaka! jag har ett boktips till dig; den trettonde historien. (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100118605) jag läste den för några månader sen och har tänkt att jag ska rekomendera den till dig men jag glömmer alltid bort det..men så, nu har jag gjort det! läs den, den är bra!

Kult i Kumla sa...

Tack för tipset, ska genast kolla upp det! // L