2008-02-14

love is in the air...


Egentligen är jag inget stort fan av påtvingade temadagar som alla-hjärtans-dag, det kan ibland kännas lite väl mycket kommersiellt jippo, men om vi struntar i det ett tag och istället väljer att frossa i hjärta och smärta så har jag såklart en del tips...

Böcker:
Kate Canns tre böcker långa serie om Colette är fruktansvärt bra. Den första stora kärleken, det första seriösa förhållandet och den första avgrundsdjupa sorgen. Vi får ta del av hela kärlekshistorien mellan Colette och toksnygge Art - från det första pirret till... ja jag tänker ju inte tala om hur det slutar fattar ni väl. Böckerna heter, i turordning, Dyk i, Djupt vatten och Över ytan.

Cann ligger även bakom serien om Rich, två böcker än så länge, men det är förhoppningsvis snart en tredje på gång. Rich är trött på sitt liv, trött på skolan och trött på att inte vara någon. Så blir han någon helt plötsligt och detta genom att han blir upptäckt av en reklambyrå. Rich är nämligen grym på att teckna. För första gången har han pengar, snygga kläder och skolans snyggast tjej får äntligen upp ögonen för honom - men vem är det egentligen han vill ha? Böckerna heter Stålar och Flytta in.

Film:
Nu har jag ju redan tjatat om Fucking Åmål, annars hade den varit den perfekta Alla-hjärtansfilmen. Istället tänkte jag slå till med en riktig kultrulle som nog kan sägas vara riktigt romantisk på sina ställen och som är en av mina bästa filmer; Breakfast at Tiffany's. Fantastiska Audrey Hepburn i rollen som Holly Golightly - highclasspartybrud som tror att hon inte behöver någon, men så dyker Paul upp... Kolla in trailern...

...och hyr den hos oss.

Musik:
Om ni inte upptäckt The Cure och deras Lovesong än är det dags nu. Kom hit och låna Cures Mixed up, där finns den som extended mix.

Så där, nu är ni rustade för att kunna frossa i kärlek. Köp lite godis också.

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: