2007-06-11

mer fest åt folket!


Nu kommer ett litet boktips igen. Jag är fortfarande inne på fest-temat. Nu vet ni ju hur man fixar coola inbjudningskort, men hur fixar man själva festen? Mitt tips: rådfråga en äkta festfixare. Det har jag gjort. Inte live, men genom att läsa boken - Festfixaren: de bästa tipsen för en lyckad fest - vet jag nu ALLT som är värt att veta om just fester. Linnea Johansson, hjärnan bakom det hela, inleder boken med att konstatera att det är alldeles för lite fest i våra liv. Man kan ju faktiskt fira vad som helst, t ex att man klippt gräset?

Författaren Linnea Johansson är en eftertraktad festfixare i New York. Hon planerar och designar fester för exempelvis Prada och Gucci och jag måste bara namedroppa några av gästerna som brukar dyka upp: Sarah Jessica Parker, Justin Timberlake, Jennifer Lopez... och det är bara några av alla de kändisar som Linnea Johansson partar med. Ok, det kanske inte dyker upp några heta namn på din fest, men strunt i det! Ta hjälp av Linneas värdefulla tips om hur just din fest blir årets bästa. Dessutom får du lite skönt kändisskvaller...

Kom till sist ihåg: "En riktig festfixare går inte någonstans utan limpistol, häftapparat, plåster, ståltråd, dubbelhäftande /.../ tejp, kalligrafipenna, sidenband, nålar och sytråd." (Ur boken s. 37)

Kolla här om boken fortfarande är inne. Party on!

Bilden har jag lånat av Adlibris.

// L

Inga kommentarer: