2007-06-26

fjorton suger



Maja rekommenderar:

FILM
Jag är inte typen som gråter när jag ser en film eller läser en bok, men när jag såg Fjorton suger trodde mamma att jag skulle böla ögonen ur mig. Handlingen är klockren och man känner igen sig i varenda scen. Fylla, våldtäkt och all form av kärlek ryms i denna ungdomsfilm som bara är så bra!

Bilden lånad här.

// Maja



Och eftersom jag (Linda) har svårt att låta bli att lägga mig i måste jag ju bara tipsa om att en av regissörerna till Fjorton suger, Martin Jern, har skrivit en ungdomsbok ganska nyligen. Så värt heter den - läs mer här! Vi har inte fått in boken till biblioteket än, men jag längtar!! Bloggar om det så fort den dyker upp, ok?! Sen måste jag ju ösa lovord över förlaget bakom boken - nya coola X-publishing som kommer att satsa enbart på bra ungdomsböcker. Applåder från mig. Läs mer om dom och deras utgivning här.

Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: