2010-07-16

obsessed much?


Boken är slut. Det gick så klart inte att avbryta läsningen, så nu sitter jag här och vet inte vad jag ska ta mig till om jag inte får tag i del två (som ni ser ovan) snart.

Belly har tillbringat alla sina somrar i huset vid havet. Hon mäter sitt liv i antalet somrar, så betydelsefull är vistelsen där. Kanske framför allt killarna... Conrad och Jeremiah, sönerna till mammans bästa väninna och lika självklara inslag varje sommar som solen och havet. Belly har älskat Conrad ända sedan hon var tio år gammal. Nu är hon snart sexton och det är fortfarande han. Alltid han. Hur hon än försöker bli kvitt sin fixering räcker det med ett ögonkast eller ett leende för att hon ska vara fast igen. Jeremiah är hennes bästa kompis - trodde hon ja. När Belly träffar Cam ställs saker och ting på sin spets och både Conrad och Jeremiah börjar bete sig minst sagt märkligt. Triangeldrama - jajamensan!

"Jag säger: 'Händer det här verkligen på riktigt?' Och som han ser på mig förstår jag att svaret är ja. Att det alltid har varit ja. I det här ögonblicket känns det som om det inte finns något annat än det ordet. Det finns bara vi. Allt som hände i somras, och alla andra somrar innan dess, har lett fram till det här. Till detta nu."

Nästan så att man vill vara sexton igen...


// L

Inga kommentarer: