2009-11-02

vem vinner?






Snart är det dags för årets Augustpris. Jag måste erkänna att jag hamnat lite utanför hela debatten nu när jag är föräldraledig, annars brukar jag ha läst de nominerade ungdomsböckerna vid det här laget - men snacka om att man blir sugen på att kolla upp de här:

Svenhammeds journaler av Zulmir Bečević
Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm
Skriv om och om igen av Ylva Karlsson, Katarina Kuick, Sara Lundberg och Lilian Bäckman
Kulor i hjärtat av Cilla Naumann
Natthimmel av Sofia Nordin

Mest nyfiken blir jag på Kulor i hjärtat och Natthimmel (jag är ju en sucker för socialrealistiska berättelser) och boken Skriv om och om igen verkar ju vara perfekt för alla med författardrömmar!

Gör som jag och beställ böckerna på biblioteket snarast :)

Bilderna är lånade från respektive förlags hemsida

// L

Inga kommentarer: