2008-05-21

äntligen!!!


Det känns riktigt bra att äntligen kunna säga GRATTIS till Indianerna som faktiskt spöade Piraterna från Motala igår med hela 50-45! Som tur var har vi ett äkta ögonvittne till skrällen, annars skulle det nästan vara svårt att tro att det var sant... Nej nu är jag onödigt grym :) Jag lämnar ordet till Annika istället, en tvättäkta supporter som aldrig skulle uttala sig så vanvördigt om segern:

"Äntligen!!!
Alltså, jag har suttit och frusit, hejat, flaggat, bitit på naglarna, suckat, jublat och stönat, men igår vann vi. Jag menar förstås Indianerna – speedwaylaget från Kumla som äntligen vann hemma mot Piraterna. Visst var vi det bästa laget, men lite synd kunde jag ändå kosta på mig att tycka om piratföraren som blev utesluten i näst sista heatet. Jag fortsätter att hålla tummarna även i fortsättningen för Henka, Peppe och de andra även när det inte går så bra som igår. Mer motorsport blir det för mig på lördag, då är det folkrace i Laxå och då står jag där igen och hoppar, sliter mitt hår, klappar händerna och kanske… jublar. Ja, jag måste göra det lite i smyg för annars tycker kanske sonen som kör att ”morsan” är skämmig.
Annika (i vanliga fall en ganska lugn och sansad bibliotekarie)
"

Till något helt annat: såg ni första semifinalen i Eurovision igår? Är det någon mer än jag som förfasades över hur dåligt det var? Gillade bara en enda låt - Israels. Inför lördagen bjuder jag på en gammal goding från 1987; Hold me now med Johnny Logan (Irland). Behöver jag tillägga att den kickar a** med årets irländska bidrag? Enjoy :)


Bilden lånad här.

// L

Inga kommentarer: