2008-05-09

jaha


Ungefär så känns det efter att ha läst ut den. Kate Canns nya bok Sex veckor alltså. Visst ville jag läsa klart den och visst fanns det delar i den som engagerade, men den genomgående känslan var just ett "jaha". Trist. Speciellt när man har så höga förväntningar. Men så kan det vara, favoritförfattare kan ju inte leverera superböcker hela tiden. Ni som läst hennes tidigare böcker borde ändå läsa denna för att jämföra lite tycker jag. För er som inte upptäckt Kate Cann tidigare: börja för Guds skull inte med den här! Läs Dyk i-serien eller Hon släpper dig aldrig = minimal risk att bli besviken :)

I helgen tänker jag ta hem en bok av en debuterande författare som heter Amanda Svensson; Hey Dolly heter den. Vem vet, kanske en ny favoritförfattare? Återkommer efter helgen med rapport!

Ha en skön helg!

Bilden lånad här.

// L

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du läst Special Topics in Calamity Physics? jag köpte den när jag väntade på mitt tåg på t-centralen, mest för att den var så fin framsida (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0141024321) men jag blev faktiskt glatt överaskad över hur bra den var (:

Kult i Kumla sa...

Har också köpt den, men den har inte blivit läst än. Tror det blir en av mina semesterböcker :) Skrev om den här om du kommer ihåg http://kultikumla.blogspot.com/2008/01/kan-bli-hur-bra-som-helst.html

Tycker den verkar riktigt bra!
// L