2007-05-08

världens bästa bok...


... heter I skuggan av San Siro. Det tycker iallafall Rebecca Johansson (själv fotbollsspelare i IFK Kumla) som jag pratade med idag. Flera av er har säkert redan hört talas om boken och/eller författaren Martin Bengtsson. Kolla in intervju med honom här. Martin är från Örebro och började sin fotbollskarriär i IK Sturehov. I boken berättar han om sitt liv med fotbollen och ger oss en inblick i hur det ser ut bakom kulisserna i proffsvärlden. Så här säger han själv i boken:

Jag /.../ hade gjort A-lagsdebut för Örebro SK som 16-åring, hade fast plats i startelvan i pojklandslaget födda -86, fick provspela för storklubbar som engelska Chelsea och holländska Ajax, innan jag fick kontrakt som ungdomsproffs i en av de bästa klubbarna i Italien, Inter. Där, i skuggan av målet för min barndomsdröm, att få spela på Milanos legendariska fotbollsarena San Siro, försökte jag i september 2004 att begå självmord.

Låna gärna boken på biblioteket. Kolla här om den finns inne!

Läs mer om boken på Adlibris och Bokus!

// L

Inga kommentarer: