2013-04-29

you killed me!

Jag måste säga att Keith Gray är en mästare på spänning i det lilla formatet. I det här fallet är det en lättläst bok på engelska som fick mig så till den grad intresserad och nyfiken att jag satt och sträckläste den när jag borde ha gjort annat; You killed me!

Toby vaknar av att det står en död man vid hans säng, läskigt nog kan man tycka. Men den döde mannen säger dessutom att det är Toby som har dödat honom. WHAT???!!! Toby protesterar, men mannen är säker på sin sak. Nu ska han ta med Toby tillbaka till gårdagen så att han får se med egna ögon att hans handlande faktiskt lett till att mannen dog. Själva storyidén är ju briljant, men jag var lite rädd att författaren inte riktigt skulle lyckas få till slutet. Jag oroade mig i onödan. Spänning från första till sista sidan, perfekt "jag-måste-läsa-en-bok-på-engelskan"-bok. Promise!

// L

Inga kommentarer: