2012-02-16

De vassa tändernas skog


Jag har läst De vassa tändernas skog av Carrie Ryan.
Som är en av New Yorks bäst säljande böcker.
Den handlar om en tjej som heter Mary, hon lever mitt inne i skogen i en by full av skräck. Byn är omringad av ett stort stängsel så dom oheliga kan hålla sig borta.
Marys liv hänger på mammas berättelser om havet och livet bortom stängslet.
Hon vet att det är sant och att det finns något där ute. Utanför de oheligas sikt. Havet, smaken av salta vattnet. Lättnaden efter friheten.
Bortom skriken och blodets räckhåll.

Detta är en bok som är värd tiden att läsa. Spänningen börjar redan från början och fortsätter till slutet. Jag kunde inte sluta läsa den, la jag den ifrån mig vart jag galen. När jag läst klart boken ville jag ha mer. I min värld fick den inte vara slut. Den har det spännande pirret i magen som jag tycker en bok ska ha. Kärleken, hatet, liv eller död. Förräda eller följa. Denna bok kommer garanterat få dina muskler på spänn.

/Elin Taberman

Inga kommentarer: