2009-06-24

sommarsläpp


Ok, inte prata höst mitt i skönaste sommaren, men höst brukar innebära mängder av nya böcker. Förlagen håller på godbitarna, kanske för att vi ska ha något att se fram emot efter sol och värme? Eftersom jag aldrig har varit den tålmodiga typen gick jag in på Svensk bokhandels hemsida för att kolla in vad vi har att se fram emot just den här hösten, men tji fick jag - de lägger inte ut höstens böcker på hemsidan förrän den 3 juli :(

Däremot insåg jag att det finns en del att se fram emot redan nu i sommar, inte minst i debutantväg. Jag fastnade speciellt för Blodsbröder av Tommy Deogan. Den 29 juli 2002 blev Tommys bror Tony det första dödsoffret för fotbollshuliganism i Sverige. Boken är en sann historia om Tommys och Tonys hårda uppväxt i en stockholmsförort, Tommy lyckades ta sig loss medan Tony bara blev 26 år.

Boken släpps 29 juli, precis 7 år efter att Tony miste livet. Läs mer om Tommy Deogan och hans bok här.

Bilden lånad här.

// L




Inga kommentarer: