2007-12-14

woehoewiehaohaoa


Har inte riktigt fått kläm på uttalet än, men visst är det ett intressant och nyskapande bandnamn!?

Vill påminna er om kvällens happening; I need a hero - kolla här!. Jag bad Oskar från Woehoewiehaohaoa att presentera bandet lite grann, so here it goes:

"Jag, (Oskar) kom in i bandet för ungefär 10 repningar sen?Och det tack vare min kompis Jonte, som går i min klass, han spelar gitarr i bandet.Jag kom in, entusiastisk, och glad över att ha fått en sån toppenmöjlighet.Då när jag kom in så hette bandet Red Knight. Typ världens töntigaste namn, så jag kom på namnet Woehoewiehaohaoa, och nu så kör vi för fullt.

Covers är det som gäller nu, speciellt nu på Julrocken så kan jag avslöja att vi ska spela Holiday och When I Come Around av Green Day och The Pretender med Foo Fighters.Medlemarna i bandet är:Christian, som kallas Mini, för han är så kort. Spelar trummor.Markus på basen.Gustav spelar synt.Och som jag nämnde tidigare så spelar Jonte gitarr.Jag, då. Jag spelar gitarr och sjunger, ett ganska tufft jobb, men det är grymt.Jag vet inte så mycket om bandets 'Historia', men, ja. Vi kör på och snart ska vi nog skaka fram några egenskrivna låtar.Rock On!
// Oskar"

Hoppas de fixar en MySpacesida snart :) Lycka till ikväll Woehoewiehaohaoa och alla andra band, tror det kommer bli en kväll att minnas...

Undrar ni över bilden? Bonnie Tyler gör låten Holding out for a hero i kultfilmen Footloose. Lyssna på låten och se filmen säger jag bara! Lånade bilden här.

// L

Inga kommentarer: