2011-12-02

Hej Elsa!


Idag är sista dagen på din praktik på biblioteket, har det varit en bra vecka tycker du?
- Ja, det har det. Roligaste prao´n hittills!

Kan du berätta något om vad du fått göra?
- Jag har åkt bokbuss och varit med på Rim och ramsor, satt upp böcker och stått i informationen.

Fick du köra bokbussen?
- Nej.

Har du hunnit läsa några böcker?
- Ja, jag har börjat på en. Samurajernas döttrar - eldens väg heter den, verkar jättebra, det är del tre av tre så jag har läst två innan.

Varför sökte du praktik på bibblan?
- För det verkade vara den mest intressanta prao´n i Kumla och så ligger det nära där jag bor.

Vi fick god kaka till kaffet idag, hade du bakat den?
- Nej, det var en annan praktikant.

Jag behöver tips på bra film, har du sett någon i det sista?
- Ja, jag såg Breaking Dawn på bio nu i helgen. Den var väldigt bra. Den får fyra av fem stjärnor!

Läser du serier?
- Ja det gör jag, ganska ofta. Oftast bara Manga-böcker.

Ja just sa inte du att du skulle på Uppcon i Uppsala i sommar!? Det verkar roligt!
- Stämmer, jag var där i somras också, det är ett konvent för personer som gillar östasiatisk popoulärkultur! De räknar med att det ska komma upp mot 4000 besökare i år.

Roligt, hoppas jag får en skymt av dig då. Vad händer i skolan nästa vecka då?- Jag ska fortsätta med mitt NO-projekt och plugga till mitt spanskaprov.

Nu måste vi jobba!
Tack tack!
/Sofie

Inga kommentarer: