2009-01-28

Hej på er alla i cyber space!





För det första vill jag gratulera Linda som fick sin efterlängtade bebis. Hon är jätte söt och heter Eli.


Nu är det dags att lägga ner julnostalgi (om sådana finns kvar) och blicka framåt. Snart är det vår och jag hörde här om dagen fåglarna kvittra.Som det ser ut i dag håller vinter i sig fast solen lyser från en klar himel:)
Jag är ledig i dag efter helg passet:)
Bilden lånad här


Vad kan bli bättre än en bok man tycker om. Just nu håller jag på och läser En fantastisk upptäckt av Hugo Cabert av Brian Selznick.
Det handlar om en 12 årig pojke som heter Hugo. Han jobbar med att sköta alla klockor på en tågstation.För att hitta reservdelar till klockorna stjäl han mekaniska leksaker i en leksaksaffär på stationen. Samtidigt försöker han laga en maskin som han tror innehåller ett meddelande från hans döda pappa.
Var inte rädd att boken är för tjock för den är en helt fantastisk kombination av bilderbok, serierberättelse, och film!

Bilden är lånad här

Nu en rolig historia som jag hittade i KP;
- Vad läser du?
- En dagbok.
- Står det något intressant i den?
- Det tänker jag naturligtvis inte berätta för dig. En dagbok är ett mycket
personligt och privat ting, där man skirver ner sina innersta tankar och drömmar. Det som står där är det inte meningen att någon annan ska läsa.
Dessutom är det min systers!

Vi ses på biblioteket/kram Indira!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läste ditt boktips tänkte jag direkt på Phillip Pullmans "det förtrollade urverket" som oxå är en fantastisk saga om klockor.
Tomas som även han jobbar på bibblan

Kult i Kumla sa...

Tack Tomas :)
//L