2007-07-05

bli en bloggare


Nu tjatar jag om vädret IGEN, men jag ville liksom bara uttrycka min sympati för er som faktiskt är lediga och hade räknat med sol och bad. Men det finns ju saker som är bra med tråkväder... Man har en ursäkt att sitta framför datorn hur länge man vill utan att få dåligt samvete för att man inte går ut och tar vara på sommaren. Själv fastnar jag lätt i bloggvärlden, tycker det är sjukt kul att läsa andras bloggar. Vissa läser jag varje dag till och med.

Bloggtoppen kan ni kolla vilka bloggar som är populärast just nu, uppdelade efter ämnen. Jag slinker ofta in på modeavdelningen, men det finns verkligen ALLT - från högst privata dagböcker till politisk debatt, musik, film... You name it!

Jag kan ge mig på att just du har en massa åsikter och tankar som många andra skulle vilja ta del av. Passa på att fixa en egen blogg medan det fortfarande är gratis. Kult i Kumla är skapad i Blogger, men det finns en massa andra bloggverktyg som säkert funkar lika bra. Lista här, hittade tyvärr ingen nyare sammanställning. Just det, vi har ju en bra bok också här på bibblan (surprise surprise) om hur man skapar en Blogger-blogg. Finns den inne?

Sätt igång bara! Och hör gärna av er med adresser på nya bloggar som jag kan läsa :)

Serierutan är naturligtvis skapad av favoriten Jan Berglin och jag har lånat den här.

// L

Inga kommentarer: